Re: C: Arduino : Přesun pole bytů do proměnné unsigned long

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Listopad 8 20:20:33 CET 2023

>Nedá. Nikdy nevíte, jakou blbost kdo vymyslí. Například gcc pro PDP11 má
>__BYTE_ORDER__ = 3412 a jste namydlený. Já do toho nechci moc zasahovat,
>je to sloµitá problematika, ale dneska pouµívají pro přenos čísel JSON a
>asi vědí proč.

Pre prenos cisiel z/do PDP11 sa dnes pouziva JSON?

;-)

Pred par tyzdnami ma prekvapil gcc (pouzivam tento konkretny kusok uz roky)
pre ARM Cortex-M4 v podozrivo podobnej veci. Mam definovany union zo
structu a pola bytov; pole som naplnil citanim z EEPROM (tiez v main) a
potom som pouzival polozky zo structu. Pri citani jednej byte polozky gcc
usudil, ze ta sa asi nikdy nezmenila cize zostala nulovou z implicitnej
inicializacie, nasledkom coho mi vyoptimalizoval pomerne rozsiahly kus
kodu (urcite sa pritom potlapkaval po pleci, ze ako sikovne mi to
skratil). Debugger sa samozrejme na breakpointe na teste tej polozky
nezastavil, kedze ten test tam kvoli optimalizacii uz ani nebol...

wek