Re: Trochu solární osvěty:-)

Středa Listopad 8 09:18:41 CET 2023

Cena silové energie sice klesá, ale myslím si, že se to v dohledné době
změní a po energii bude hlad. Čekají nás velké změny. Skončí uhlí, další
jádro ještě nebude a nejen že topení bude víc přecházet z plynu na
elektriku, ale bude se na elektriku i víc jezdit. Je otázka, za jakou
cenu se elektrika bude dovážet, než se naše energetika dá dohromady.
Další věc je akumulace, která teď v energetice chybí. Tak aby se dalo
třeba přes ten vodík akumulovat z léta na zimu. Ostatně četl jsem, jak
Japonci vodíkem topí palivovýma článkama a že se to dá koupit i u nás.
Jen ten vodík k tomu není, ale dá se s tím topit i plynem.
https://vytapeni.tzb-info.cz/vytapime-plynem/19027-topime-a-svitime-palivovym-clankem-cast-1-zemni-plyn
Polovina jde na teplo a polovina na elektřinu, přebytky se posílají do
sítě. Takže ta pověstná nízká účinnost akumulace do vodíku vůbec nemusí
být pravda, pokud pro to teplo máte využití.
Proto když jsem si dal dělat soláry, dal jsem maximum, co se na střechu
vejde (8 KWp) a neřeším, jestli se mi to zrovna teď vyplatí.

Anděl