Re: rozsírení fotovoltaického systému

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Listopad 7 19:02:58 CET 2023

Nenene. Pojistka je na to, že kdyby došlo ke zkratu na stringu, třeba
kuna překouše kabel nebo já nevím co, tak aby vylítla pojistka a
neudělal se zkrat na baterkách s mnohem lepšími efekty. Ono i ti, co tam
mají MPPT mezi baterkami a panely, by se mohli dočkat podobného efektu
Příklad: tři shodné stringy paralelně. Svítí sluníčko jak o život a na
jednom dojde ke zkratu. Do tohoto přívodu poteče součet proudu, co
dokážou dát zbývající dva. Kabely to nemusí vydržet.

Martin Záruba