Re: rozsírení fotovoltaického systému

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Úterý Listopad 7 14:56:42 CET 2023

Já  mám k tomu jednu poznámku panel musí vydržet dle datasheet zavěrný
proud ve vyši co umí vyrobit.
A když všichni spojují sekce paralelně tak tam dávají pojistky na toto
napětí, což je vlastně zbytečné,
protože dle všech by ten proud tam neměl téct a na proud, který z nich
sosám to musí být dimenzované,
aby to pojistka vydržela. Takže pojistka je kvůli tomu, že několik
paralelních sekcí by mohl krmit jednu
sekci větším proudem než je maximální proud panel a tím ho zničit....

Přiznám se, že fakt mi dost lidí argumentuje hodně proti tomu, že to je
blbost atd. Ale zatím nikdo
z nich nemá takto měřené sekce...
A znovu píšu pokud odebírám veškerý dostupný výkon tak se to nikdy
nestane. Nastává to ve chvíli,
když neodebírám to co je na střeše, a některá sekce je třeba zastíněna a
jiná ne, případně jiný směr
panelů tak tam prostě tečou tyto proudy...

Zdeněk Aster