Re: rozsírení fotovoltaického systému

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 7 13:34:43 CET 2023

Pěkné grafy.
Ale bude tam nějaký zakopaný pes nebo aspoň štěně, řekl bych.

Na tom posledním obrázku Vám krásně jde záporný proud do panelů. Do obou
sekcí zcela shodně.
Přitom ty sekce jistě nejsou identické, nemají stejnou teplotu, nejsou
ve stejné kondici po létech používání atd.
Když si vezmete na stole 3 diody a přiložíte na ně nějaké napětí, tak
pochybuji, že i jen na 3 diodách ze stejné série bude proud každou z
nich zcela stejný.

Kdyby to bylo moje, tak bych se s tím takto určitě nesmířil a pátral bych.
Dle svého oblíbeného hesla "když nevím, tak měřím".

Takže bych si především dal měření napětí na ty jednotlivé stringy a
zjistil co dávají naprázdno a pak při zátěži (každý sám, nikoli
propojené paralelně).
A pak zkusil na jednom panelu připojit měkký zdroj regulovatelného
napětí a změřil V-A charakteristiku toho panelu v opačném směru (tj. v
průchozím směru diod těch článků).
Porovnal bych to s naměřenými napětími z předchozího měření napětí
naprázdno a pod zátěží.
A podle výsledku bych pak postupoval dál.

PL