Re: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Neděle Listopad 5 22:24:07 CET 2023

Pro nabíjení je 10°C už málo, nabíjení Li je endotermický děj a pod
nulou tam vzniká to co už baterka nikdy nerozchodí.

Buď tomu před nabíjením zatopit, tepelná kapacita je zhruba 1Wh/Ah pro
12V sestavu jako nejhorší případ třeskutých mrazů, takže ve sklepě kde
není 30 pod nulou to bude příznivější.

Řešit se to dá 4vrstvým topným PCB vloženým mezi články (meandr jako je
u 3D tiskáren), sepnout a baterka si napřed zatopí, než se začne
nabíjet. Pokud uvažuji ten sklep, tak 1W/Ah/12V to ohřeje tak za 15 minut.