Re: [OT] Re: Tester nabíječek na auta.

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 5 17:31:02 CET 2023

Dlouho jsem si to myslel taky. Pak jsem narazil na tvrzení, že pro Li...
křivka má sice tvar U, ale směrem k nižším hodnotám roste o dost méně,
spíš vůbec.
Mezitím jsem zjistil, že různé články, které mi tu zapomenuté léta
ležely (8-10) jsou často ve velmi dobrém stavu. Nejlíp dopadly ty, co
měly kolem 3 nebo méně >0 V, nejhůř ty co 0 a ty co měly 3,5+ zas nic moc.
A nedávno tu jistý pan Lukeš prezentoval grafy pro LiFePO, kde jeden se
týkal té degradace a měl 3 části, mírně klesající od 100 % kamsi, pak
prudký pokles rychlosti degradace a pak zas mírně klesající až na 0% SOC.

Ty jeho grafy se mi nepodařilo dohledat, ale dá se najít mnoho podobných
těm co jsou vidět zde:
https://www.researchgate.net/figure/Comparison-of-calendar-aging-and-cyclic-aging-for-the-three-temperatures-investigated_fig3_282252570

A v tom PDF, který kupodivu šlo normálně stáhnout, je i tohle:

PH