Re: Balancery pro olověné akumulátory

Středa Květen 31 22:16:01 CEST 2023

Balancery pro olovo se dají sehnat, třeba tady.
https://www.mulac.cz/prislusenstvi-k-autobateriim/propojovace-ochrany-monitoring/balancer-48v-pro-dve-az-ctyri-12v-olovene-baterie-6aeq48v001.htm
Jde o to, jestli to má smysl. Články by neměly být příliš rozjeté a
princip je, že ten nejslabší (nejdřív nabitý) zvětší napětí a začne
rozkládat vodu, která se do gelovky nedá doplnit. V baterce se špuntama
se voda dolije, tam už vůbec o nic nejde. Pokud té vody z gelovky moc
neubyde, asi se nic moc neděje a přetlakový ventil to odpustí. Takže ve
výsledku se hlídá celkové napětí baterky a ono to nějak funguje. Na
rozdíl od Lionek, které se přebíjením zničí.

Anděl