problem s baterii Einhell

Středa Květen 31 22:01:55 CEST 2023

Dobrý den,

před časem byla ve stavebninách Dek akce na baterky Einhell 18V 2,5 Ah.
Tři baterky paralelně jsem používal na osvětlení v zahradním domku.
Dokud jsem je měl připojené na solární panel 10W s napětím naprázdno
19V, sice se nikdy nedobily naplno, ale fungovaly. Teď jsem je připojil
na větší panel, dobíjecí napětí jsem omezil na 20,5V (4,1V/článek) a
všechny tři baterky se někde uvnitř odpojily. Nevím, jestli napětím
(třeba při vyšší teplotě opravdu přelezlo) nebo teplotou? Je tam dost
vedro a na baterce píšou 40 st.C. Mezi svorkou + a NTC napětí je. Na
všech článkách taky, od 4,02 do 4,06V. Je mi divné, že pokud by baterka
vyhodnotila, že je přebitá, odpojila by se jen pro nabíjení, ale snad né
pro vybíjení. Má s těmito baterkami někdo zkušenost? Dá se to nějak
zresetovat?

Anděl