Ako zacat s Smart Home?

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Středa Květen 31 13:13:03 CEST 2023

Ja jsem si pred par lety koupil
https://itead.cc/product/sonoff-zigbee-3-0-usb-dongle-plus/ a mam to
pripojene do Raspberry Pi.
Funguje to bez problemu se zigbee2mqtt.

Ja dlouho taky vahal, ale jakmile jsem zkusil Zigbee, uz wifi nechci.

Jak tu nekdo vyse psal o pridani jinych funkci, nez zamyslel vyrobce - to
nepujde, nebo s tim bude stejny problem, jako u WiFi zarizeni.
Ale napr. u Zigbee zasuvky z Lidlu to funguje se zigbee2mqtt ihned po
sparovani:
tady je par printscreenu https://ctrlv.cz/lH9O a https://ctrlv.cz/Ns3E a
automaticky mam diky zasuvce vetsi dosah (mesh sit): https://ctrlv.cz/Qh6L
radsi jsem ty obrazky dal mimo, i kdyz za cas prestanou existovat.

Mimochodem, proc je takovy problem sem poslat prilohou obrazky, pokud
nemaji 20MB? Mame rok 2023...

Kouknete na tohle:
https://ptvo.info/zigbee-switch-configurable-firmware-v2-210/
Melo by byt snadne si vytvorit vlastni zigbee zarizeni. Ja zatim cekam, nez
mi z aliexpresu prijdou veci.
Puvodne jsem to nasel tady
https://community.home-assistant.io/t/diy-zigbee-4x-ds18b20-temperature-measurement/246584