Trubka kopex uzemnit?

Sobota Květen 27 13:49:23 CEST 2023

Dobrý den,

zeptám se moudřejších. V rámci budování solárů jsem musel vyřešit, jak
se dostat přes 2m šikminy minerální vatou. Naštěstí ta vata je ve dvou
vrstvách a povedlo se mi projít mezi nima. S ohledem na chlazení kabelů
umístěných v tepelné izolaci jsem tam dal tu největší kopexku, 54 mm.
Povedou tam čtyři solární kabely 6mm2(dva stringy), v každém cca 11A.
Sice výkonová ztráta mi vychází jen na 1,4W na metr délky, ale když je z
každé strany 20 cm vaty, raději jsem pro chlazení udělal maximum.

Teď uvažuju nad tím, když je trubka kovová, neměl bych jí přizemnit?
Dělá se to?

Anděl