STM32, SPI daisy chain

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Květen 26 10:51:56 CEST 2023

>Z realizačních důvodů jsem to nemohl udělat po UARTech (nebyly k
>dispozici).

Ja si dobu, ked UART bola zufalo vyhladavana komodita, pamatam. Ale casy sa
zmenili a konkretne v STM32 je UARTov obvykle viac nez SPI.

Inaksie povedane, SPI pokladam za synonymum "rychlo a zbesilo", t.j. nie je
cas sa v datach nejako prehrabavat kusok po kusku kvoli odovzdavaniu
stafety, ale treba ich pomocou DMA nahadzat na kopu a venovat sa im
blokovo neskor.

Ak by malo ist o hentake potriasanie si rukou cez data, tak by som s
najvacsou pravdepodobnostou uprednostnil UART a RS485. O chlpok novsie nez
najstarsie STM32 maju priamo hardwarovu podporu na otacanie smeru.

Ale ak by aj malo ist o SPI a o zretazene chipselecty, aj tak by som
nepouzil tie chipselecty ako chipselecty ale len ako GPIO; a otocil by som
funkcionalitu: master by mal SPI v rezime slave, zapisal z jeho strany
pozadovanu dlzku komunikacie do SPI_DR, potiahol za CS prveho slave ktory
by povolil svoje SPI v rezime master a tiez by poslal pozadovanu dlzku
komunikacie. Obaja by si nastavili ze chcu preniest max(obe dlzky) a slave
(v rezime master) by vygeneroval
pozadovany pocet hodin aby si tie data preniesli. Potom by slave vypol
svoje SPI a potiahol za chipselect nasledujuceho slave... atd.

>K tomu backplane: jednoduše. Vyžadovalo by to jedno CMOS hradlo (jen
>budič, třeba 74HC244 pro 8 pozic pro moduly)

Hm, no vidite aky som slepy a sprosty. Ja som tam videl mechanicky odsuvanu
prepojku...

Toho s odporom bez hradla by som sa bal. Ale mozno su to len moje digitalne
predsudky.

wek