STM32, SPI daisy chain

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Květen 24 11:54:06 CEST 2023

Nie je to nic ine iba prenos fullduplex SPI 8x8 byte. Cela finta spociva v
tom, ze v kazdom slave je Rx do toho isteho buffra z ktoreho sa aj
vysiela, len posunute o 8 byte.

Tx zacina tu
|        Rx zacina tu
|        |
v        v
|11111111|xxxxxxxx|xxxxxxxx|xxxxxxxx|xxxxxxxxx|xxxxxxxx|xxxxxxxx|xxxxxxxx|AAAAAAAA|
     ^
  ^

  toto su data ktore posiela tento slave mastrovi

  slave ich sem zapise pred zaciatkom transakcie

                                 toto su data ktore master poslal tomuto
slaveovi
                             slave si ich odtialto precita po skonceni
transakcie

Trocha napor na hlavu je, ze v mastrovi su tie data v opacnom poradi, nez
je poradie slavov.

Dalsi trocha napor na hlavu je si uvedomit, ze MISO mastra ide do MISO
slave, ale MOSI slave ide do MISO dalsieho slave, a na konci z posladneho
slave MOSI ide do MOSI mastra.

Nie je tam nijako rieseny "startup", t.j. to, ze ak slave nie su pripravene
v okamihu ked master spusti prvu transakciu, tak ta transakcia dopadne zle
(napokon som tam mal mastra aj slave v tom istom mcu, takze tam by som
tento stav musel nejako nasimulovat). Tiez nie su nijako tie data
vyhodnocovane, nie je napisany autodetect poctu slave, atd. Bol to len
taky rychly pokus.

wek