Re: PC zdroj - nabídka k opravě?

Úterý Květen 23 07:19:49 CEST 2023

po 22. 5. 2023 v 18:52 odesílatel Halen <halen na seznam.cz> napsal:

> Koupil jsem si jiný a upřímně, nevím kde je problém. Pak jsem měl ještě
> modulární Seasonic s odpojovacími konektory a ten odešel při hlasitější
> ráně. Nikde nic nebylo vidět, polovodiče všechny OK - proměřeno zajícem
> a prostě zdroj nefungoval a nedokázal jsem dohledat, co kde odešlo spolu
> s hlasitým zvukem. Power OK svítilo, ale nešel zapnout. Dokonce jsem
> měnil řídíci IO a bez úspěchu.

A výkonové polovodiče byly OK? Ty se obvykle loučí při hlasitější ráně.
Jednou mi přišel takový zdroj z aukra, ještě s nějakými jinými díly, stálo
to pár korun. Po prvním zapnutí rána. Tak jsem ho otevřel, vyměnil jeden
tranzistor na primáru (možná dva) a všechny elyty na výstupu... akorát jsem
měl v šuplíku jen ty na 6,3V vytahané ze starých mainboardů, ale zato
hodně, tak jsem je pozapojoval dohromady, aby to napěťově vyšlo na 5V a 12V
větve a dodnes to chodí :-) Teda je to takový zdroj na testy, není zapnutý
24/7.

P.K.