mech: autogen

Aleš Procháska ales.prochaska na divesoft.com
Sobota Květen 20 20:09:44 CEST 2023

To se používá na pájení na tvrdo (mosazí). Hořák propanbutan - stlačený vzduch se dá koupit, má ostřejší plamen (menší průměr a stabilní tvar plamene) a trochu vyšší teplotu než když si vzduch přisává sám. Je to navenek podobné autogenu, ale konstrukcí se liší.

Aleš Procháska

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Friday, 19 May, 2023 16:10
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: mech: autogen

Zdravím konféru.
Kdysi dávno jsem viděl chlapíka na parkovišti, jak ležel pod autam, a cosu vařil-pájel? na výfuku.
Měl u toho 2kg Pb bombu a zapnutý kompresor z ledničky. V ruce cosi co připomínalo hořák na autogen.
Ptal jsem se od té doby několika svářečů, a všichni tvrdili že normální hořák bez kyslíku není možné provozovat.
Tušíte někdo co mohl mít za upravený hořák, a jak je taková věc použitelná?
Lubor
PS. zítra máme v Praze https://www.openhousepraha.cz/festival-2023/