HDMI extendér - výpadky spojenia

Róbert Šuška suska.roobert na gmail.com
Sobota Květen 20 07:43:30 CEST 2023

Zdravím konferenciu,

pred nedávnom som kúpil tieto extendéry:

https://www.mironet.cz/premiumcord-extender-hdmi-single-cat-66a7+dp337193/

Do kuchyne som potreboval dostať monitor od počítača.

Prepojené ich mám káblom cat6a AWG23 je tienený. Má asi 12m a nie je ťahaný
paralelne so silovým káblom 230V. Na troch miestach ho ale križuje. Na
jednom konci som tienenie pripojil na zelenožltý kábel do zásuvky, z ktorej
napájam prijímač extendéra. Doma mám trojžilový rozvod a fíčko. Pravidelne
sa však stáva, že spojenie na pár sekúnd vypadne a obraz zmizne. Deje sa
tak keď napr. v obývačke zapneme luster. Máme v ňom LEDky, prípadne to
spôsobí občas aj zapnutie chladničky. Tie LEDky to zhodia ale vždy. Napadlo
ma, dať pred sieťové napájače filtre. Mám jeden takýto:

https://www.almeto.cz/images/katalog/FS_600.pdf

a pár kusov tohto:

https://www.teslakatalog.cz/WN85202.html

Len neviem či sú vhodné na odfiltrovanie rušenia z kapacitnej záťaže akými
sú LED svetlá. V konferencii som raz videl, že sa také tienenie pripojuje
na „zem“ cez nejaký magický RC člen, ale neviem, aká by bola vhodná
kapacita kondíka a odpor pre túto aplikáciu, tak to mám pripojené zatiaľ
priamo „na kolík“. Tak skorej ako začnem inštalovať a ísť cestou pokusu
a omylu som sa chcel opýtať čo si o tom myslíte, či to má zmysel? Resp. či
existuje nejaké riešenie?

Ďakujem za odpovede.

Robo