Re: rádiové prodloužení kabelu k hodinám

Neděle Květen 14 01:25:37 CEST 2023

Dělal jsem si ovladač k zalívání. V sudu malé čerpadlo, v ruce konec
hadice, krabička a pouštím si vodu, jak potřebuju. Chtěl jsem
spolehlivost, aby mi to třeba soused nepustil něčím jiným a taky dosah,
aby to obešlo barák. Asi by se dal použít nějaký cyklicky se opakující
kód, průměrovat a z toho pak něco vyhodnotit. Jenže co, aby to bylo
jiné, než používají všichni ostatní. Tak jsem nakonec zvolil jeden
modulační kmitočet pro zapnutí a jeden pro vypnutí. Oba MCU, jak
vysílací, tak přijímací jsou časované krystalem, tak jsem tomu udělal
pro rozumnou dobu odezvy šířku pásma asi 2 Hz. Pokud překlopí do jednoho
stavu, poslouchá ten druhý kmitočet. Chodí to i když v šumu osciloskopem
ten signál skoro nevidím. Vysílač na 433 MHz se smyčkovou anténou 40x40
mm, přijímač 1/4 vlnný dipól stočený do spirály s výškou 5 cm. Změřený
dosah ve volném prostoru 400m. Kdybych chtěl další ovladač, použil bych
jiné modulační kmitočty.
Zjišťuju jediný problém, stěhoval jsem se na nový počítač a tenhle
program nemůžu najít. Mohu zkusit pohledat. Je to ale napsané pro silabs
8051.

Anděl