Jak poslat krátkou zprávu z PC na mobil?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Květen 12 21:05:46 CEST 2023

On Fri, 12 May 2023, Petr Labaj wrote:

> Například server Linux by poslal zprávu, že se přehřívá procesor.
> Zabezpečovačka by poslala zprávu, že někdo otevřel vrata do garáže. Řízení
> vodárny by poslalo zprávu, že je studna prázdná atd.
>
> Na to by se hodilo něco jako SMS brána s jednoduchým interface, třeba přes
> HTTP POST nebo textový mail. Na mobil by to došlo jako SMS.
> Ale operátor SMS bránu nenabízí a tak by to znamenalo si nějakou takovou
> bránu pomocí mobilu a nějakého počítače udělat sám.
>
> Nemáte prosím někdo osvědčený způsob, tak takovou komunikaci zajistit nějakým
> jiným způsobem?

Co mate za operatora ? U T-mobile jsem si u telefonniho cisla musel
nastavit povolenou mailovou adresu (lze tam tusim nastavit tri nebo
ctyri) a pak z ni posilam maily na T-mobile branu na mailovou adresu
ve formatu tel.cislo na tmobile.cosi a T-mobile mi to preposila jako
SMSky na mobil. Delam to tak pro X dalsich kolegu, staci jen aby si
tam povolili adresu z ktere to posilam.

Pred tim u O2 to bylo podobne.