Adapter Ethernet-USB

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pátek Květen 12 17:05:46 CEST 2023

Dobrý den,

vracím se k problému, který jsem zde prezentoval, totiž připojit tablet
BEZ konektoru RJ45 do sítě LAN s napájením tabletu přes POE.

1. Vyzkoušel jsem adaptér

https://www.uctronics.com/uctronics-poe-adapter-to-micro-usb-ethernet-power-for-raspberry-pi-zero-fire-tv-stick-chromecast-google-mini-and-more-ieee-802-3af-compliant.html

s tablety ASUS (MikroUSB), LENOVO TAB P-10 a Samsung Galaxy Tab S6 Lite
a Tab S5e (USB-C přes redukci), telefony Samsung Galaxy A-31 a A-72
(USB-C přes redukci).

Ethernet připojení fungovalo pouze v případě tabletu Asus (MikroUSB),
konverze POE -> USB napájení nefungovala ani v jednom případě.
Vzhledem k problémům s tabletem ASUS jsem dále pokračoval pouze s
tablety USB-C. Jejich konektivitu jsem do Ethernetu jsem ověřil použitím
běžně dostupného Ethernet OTG adaptéru Hama, kromě tabletu Lenovo
všechno v pohodě, tablet Lenovo nerozpoznal adapter.

2. Plácl jsem se přes kapsu a koupil u Farnell adaptér PD-USB-DP60.
Kromě tabletu Lenovo fungovalo nabíjení přes POE u všech testovaných
krámů, Ethernet nefungoval u žádného. Tablet Lenovo jsem z dalších
pokusů vyřadil.
Ethernet přes adaptér PD-USB-DP60 nefungoval podle všeho proto, že
driver pro LAN7800 zatím údajně není součástí Androidu.

3. Nakonec jsem uspěl s kombinací

https://rpishop.cz/vyhledavani?search_query=Uctronics%20Gigabit%20USB-C%20PoE%20Splitter

pro vytvoření napájecího napětí pro USB z POE a

https://www.smarty.cz/Belkin-USB-C-adapter-s-Ethernet-60W-napajeni-cerny-p61071

pro integraci Ethernetu a PD napájení do USB-C. Tato kombinace funguje u
tabletů Samsung Galaxy Tab S6 Lite a Tab S5e a s telefony Samsung Galaxy
A-31 a A-72.

Uvědunuju si, že aspiruji na titul "průzkumník slepých uliček" na rok
2023, ale třeba to aspoň někomu ušetří čas a peníze :-)

jf