OT: vakuovy ventilek?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 11 17:10:43 CEST 2023

Podobnost s mými pokusy pro děti na kroužku je dost velká:-)

Zavařovací sklenice, navrtané víčko s připájeným kusem Cu trubky,
připojeno k té čínské vývěvě, co má elektrickej ventil.

Pak je tam VF/VN zdroj, jeden pól na víčko, druhej na zmuchlanej alobal
pode dnem. Když se okraj víčka a všechnyu spoje namažou olejem pro
vývěvy, dojde se přes různé poskakující vrstvy až k objemu vyplněnému
rovnoměrně bíle světélkujícím prostorem, což by mělo odpovídat číňanem
deklarovaným několika Pa.

PH