OT tlak vody

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Úterý Květen 9 23:56:27 CEST 2023

Dne 09.05.2023 v 19:21 Fanda Kopriva napsal(a):
> dobry den
>
> mam privod vody z vyrovnavaci mezistudny s prepadem asi 100 m od domu a
> asi 10m vyse.
>
>   -takze mam konstantni tlak ve sklepe 0.75 atm.Taham to az do patra asi
> 5m.
>
> Voda tece malo ,ale na bezny provoz to staci.Otrava je napousteni vany a
> zalevani.
>
> Mam predstavu ,ze bych dal do cesty zpetnou zaklopku a okolo ni jako
> bypass obehovy cerpadlo a za ne
>
> prutokomer.Kdyz by tekla voda dele nez treba minutu, tak by se zaplo
> cerpado a bezelo by dokud se prutokomer

> [...]

Dobrý den,

řešil jsem podobný problém v RD s kolísáním tlaku v řadu. Nejprve jsem
zkoušel Wilo s řídicí jednotkou pro regulaci čerpadla podle průtoku a
tlaku, ale nic moc. Pak řídicí jednotka přestala řídit (asi po 3
letech), tak jsem našel Grundfos Scala2 (ještě bez BT řízení),
namontoval a od té doby nemám problém. Posilovač zapínám v situaci jako
vy (sprcha, vana, zalévání na zahradě), ale může to běžet nonstop. Mám
to integrované v řídicím systému, takže to můžu ovládat telefonem nebo
bezdrátovou klíčenkou.
Pro mně to má tu výhodu, že nejsem vodník a tohle je kompaktní fungující
řešení. Zatím to má za sebou cca 6 let provozu bez problémů (ťuky ťuk .
Nevýhodou může být vyšší pořizovací cena, ale je to všechno v jednom vč.
integrované tlakové nádoby. Když se to vypne, teče přes to normálně
voda. Určitě je tam nějaká tlaková ztráta, ale okometricky nedokážu
zjistit jak velká.

jf