automoto Oqtavia 2 řídící elektronika zadní dveře levé

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Úterý Květen 9 20:58:22 CEST 2023

Dobrý večer ve spolek.

Dnes jsem se dostal k opravě řídící jednotky zadních dveří levých na mé
oktávce 2. Rozhodil jsem tapecírung a odpojil konektor, vedoucí k řídící
jednotce ve dveřích. Je součástí motoru na stahování okna. Připojil
osciloskop na CAN a bylo vidět, že na sběrnici zprávy chodí. Takže jednotka
konečná. Nestahovalo, nezamykalo, neposílalo info dveře otevřeny/zavřeny. Na
HUD na přístrojovce stále zavřeno. Povolil jsem 3 šrouby motoru, vypadl z
uchycení a kupodivu k elektronice snadný přístup po odchlípnutí 6 západek se
to celé otevřelo. Vzebrubně jsem pod mikroskopem prohlédl desku, na pájení
jsem nic neviděl. Jelikož věřím na cínovou smrt, tak jsem na všechny vývody
pady vytlačil pájecí pastu a pájkou pin po pinu přepájel. Po sestavení a
namontování zpět jednotka najela okamžitě. Takže se zdá, že opraveno a asi
po 101 jsem se přesvědčil, že prostě pájení součástek po čase odchází.

Ale teď k zamyšlení.

1/ se divím, že dají takhle možnost bastlíři se jednoduše dostat k desce, že
jí něčím nezalili ve snaze znemožnit opravu.

2/ zjištěni, že nefunguje jednotka došlo úplně náhodou, protože v zadu jezdí
málokdy někdo. Prostě se to tvářilo jako že OK a zjistil jsem to vlastně ani
nevím po jaké době tím, že jsem chtěl od řidiče stáhnout to zadní okno..
Nejhorší na tom je, že to ty dveře nechalo otevřené při zamknutém autu.
Nenapsalo to na HUD nic, žádná kontrolka neříkala "dej si pozor". Což je
podle mě dost průser.

3/ Ta jednotka má CAN I/O, 2x vstup z přepínače okno nahoru/dolu, 1x vstup z
mikrospínače dveře zavřeny/otevřeny, 1x vstup z hallovy sondy, že se kroutí
motor stahování oken, 1x výstup na motor odemkni/zamkni a to je asi vše. V
té jednotce jsou 2x 44 pin procesory, 5x 8 pin (nezkoumal jsem co to je) a
tuna smetí okolo. Vůbec nechápu, proč je to tak složité. Pak nemá být
problém s nedostatkem čipů. Tohle přeci může řídit nejjednodušší 8bit a bude
se totálně flákat.

Prostě jsem si musel postěžovat.

Příjemná večer Míra.