OT: nákup z číny

Lubor Otta butan na centrum.cz
Úterý Květen 9 12:05:46 CEST 2023

Zdravím konféru.
Po mnoha balíčcích z ali které mi přišly do schránky nebo na poštu, vždy bez nějakého papírování,
mě tentokrát vyzvala pošta ať doložím podklady na jejich portálu https://www.postaonline.cz/celni-rizeni/

Mohu se nějak poště vyhnout, nechci jim dávat plnou moc, a nahrát fakturu rovnou celníkům?
Jak doložím že prodejce za mně zaplatil daň, na faktuře je o tom 1 řádek, stačí to?

A o celé té zásilce pochybuji jestli to není podvod. Ten prodejce totiž ze stránek ali už před měsícem zmizel, tracking na ali je stále prázdný a já podal dispute asi 10 dní před automatickým potvrzením. A v ten okamžik prodejce cosi odeslal:
https://chinapost-track.com/track-trace/UU501405218CN Na ali to ale vidět není.
Mám pocit že to standardní doučování přez ali nějak obchází.
A mně napsal ať dispute stáhnu, že zboží je na cestě.
Poradíte co dál? Když dispute stáhnu, a příjde mi bezcenné zboží tak už jedině reklamovat platbu kartou? Jde jen o 400Kč, ale nechci podporovat podvodníka ani poštu za celní řízení.
Lubor