Sklad SMD civek

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pondělí Květen 8 17:55:15 CEST 2023

Automat. Takže právě kotouče jsou to pravé, co potřebuji.

Jasně, pro ruční osazování jsou kotouče opruz. To je nejlepší mít v krabičkách, jen je otrava otáčet odpory číslem nahoru.

Ty boxíky na pásky, na které odkazuješ, jsou dobré. Také jsem si jich kdysi několik vytiskl. Akorát do nich není vidět, takže nevíš, kolik součástek ještě máš.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Monday, May 8, 2023 2:52 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Sklad SMD civek

A to osazuješ ručně nebo máš nějaký PnP automat?
Já osazuju ručně, a mám pocit, že ty pasivy i v tom stovkovém množství snad nikdy nespostřebuju.
Samozřejmě některé hodnoty jdou rychle, tak vy mám v množství 300-500 ks, ale to je pořád ještě na stříhané pásce.
Zajímavé, že Ti připadá práce s cívkami lepší. Tedy pokud to děláš ručně.
Já když mám něco výjimečně na cívce, tak mi to naopak přijde jako otravné, protože je to zbytečně velké a zavazí mi to na stole.

Zato se už hodně dlouho chystám udělat nějaký systém boxů na pásky s posuvem.
Buď něco úplně jednoduchého jako třeba něco na tento způsob:
https://www.thingiverse.com/thing:3952021
Nebo rovnu trochu chytřejší, kdy po zatlačení na nějakou plošku to povyjede o 1 součástku.
No ale furt to jenom plánuju a skutek utek.
Sliboval bych si od toho, že nejběžnější součásky bych do toho napáskoval a udělal 2-3 "lišty" těchto běžných hodnot.
Pak bych do krabic a vyndávání součástek z pytlíku prakticky nemusel řešit, skoro vše by bylo hned po ruce.

PL