OT: laserové gravírování PMMA

Ota Herm ota na herm.cz
Pondělí Květen 8 14:18:09 CEST 2023

Hezký den,

snažím se na LED laseru udělat štítky z černého pískovaného plexiskla
(PMMA). Řez je celkem dobrý, ale nedaří se mi značení povrchu. Dříve jsem
si nechával dělat podobné štítky profesionálně (zřejmě na vláknovém
laseru), na nich vznikl značením světle šedý povrch. Prý tam dojde k
napěnění povrchu, který tím zbělá.
Když se o to samé snažím na LED laseru, tak buď nezanechá žádnou stopu
(malý výkon), nebo to vyloženě vyryje do povrchu, ale na barvu nemá
prakticky žádný vliv.
Samozřejmě zůstává možnost, takto vyřezat drážku a tu následně vyplnit
barvou, ale rád bych se tomu vyhnul, pokud možno...

Máte někdo zkušenost, jestli se tohoto efektu na LED laseru dá vůbec
dosáhnout, případně radu, jak na to?

Materiál mám teď PLEXIGLAS SATINICE SC 3mm černý. Ale zkoušel jsem to i na
starém "profi" štítku a chovalo se to stejně. Staré značení krásně světle
šedé, vedle toho mým laserem ubraný materiál, ale žádná změna barvy/odstínu.

Díky,
Ota