OT - Bosch mycka

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Neděle Květen 7 11:11:37 CEST 2023

Dne 06.05.2023 v 22:26 Petr Labaj napsal(a):
> S tím kuchařem velmi souhlasím.
> Když vařím, tak když skončím, zůstane po mě prázdný dřez.
> Takže jako myč funguju celkem dobře.
> Ale jako pedagog jsem selhal na celé čáře.
> Už 30 let se to snažím naučit i ženu , ale furt nic.

[sociální OT]
U dospělých jedinců jsem pro toto chování vypozoroval v zásadě dva důvody:
- sebeprezentace. Projevuje se převážně větou "vy se jen nažerete a já
tady pak musím ještě hodinu uklízet"
- zařazování ostatních do procesu (někdy známá jako ignorace). Projevuje
se například větou "ta myčka je úplně na nic, měl by jsi jí opravit", v
horším případě "já se tu s tím vařím, tak koukejte alespoň umýt nádobí"
[/sociální OT]