LED v "ziarovke"

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 4 14:50:33 CEST 2023

Kolega rozobral vyhoretu GU10 "ziarovku", na humusnej papierovej DPS (vo
vnutri "paticovej casti") je cip s napisom BPS2863 ktory vyzera ako SO-10
s odtrhnutou nohou 2, 4 a 7...  je tam este okrem toho poistko-odpor
namiesto jedneho z privodov, zelena odporovo-vyzerajuca tlmivka, bordovy
vankusikovy odrusovaci kondik, tlmivka na feritovom jadre olepenom
ikonickou zltou paskou a elyt s popraskanou povrchovou foliou - ale nic z
toho ma nejako zvlast nezaujima.

Co ma zaujalo, je 20ks diskretnych LED na hlinikovom plosaku v serii (este
tam je paralelne ku "zdroju" 300kOhm 0805 rezistor a nejaky 0805 keramicky
kondenzator... ? ). LEDky svietia, ale pri 1mA maju ubytok 7.4V (takze su
v kazdom puzdre tri cipy seriovo? Nie je pod luminoforom vidiet ze by tam
bolo viac bodov).

Je to bezna vec, viac cipov v jednom puzdre LED?

Existuje niekto kto rozobera a dokumentuje LEDkove "ziarovky", podobne ako
to robil pavouk.org pre kompaktne ziarivky?

wek