Re: OT FVE na střeše SVJ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Květen 2 13:48:16 CEST 2023

Taky jsem si to přečet a nevím co jako tady řešíte za problém:

> Zásadní rozdíl zaváděného sdílení od virtuální baterie je, že se vždy
> jedná o spotřebu ve chvíli, když elektrárna na střeše vyrábí.
> Spotřebováváte ji doma v bytě, když na chalupě svítí slunce
> a fotovoltaika vyrábí elektřinu. Není to odložená spotřeba, kdy byste
> si mohli elektřinu vyrobenou přes den spotřebovat večer.

Já naopak nechápu, proč by každý vždycky měl mít nulové přetoky, řešit
baterky a jánevím co ještě. Daleko lepší je, aby se to mohlo rozdělit:
- Někdo má velkou střechu, tak na ní dá velkej solár, bude ho občas
umejvat, ale nebude mít baterku a řešit její údržbu.
- Někdo jiej má velkej sklep, tak do něj dá velkou baterku pro 10 těch
prvních. Na střechu nikdy nepoleze, ale naopak se bude starat o baterky.
- Někdo další má firemní garáž se 100 elektromobilama, nastaví že se
mají všechny momentálně připojené baterie používat k akumulaci sítě a že
se v rámci toho bude měnit nabití 70-90 % a u ks nastavených jako "déle
odložené" 40-80 %.

PH