Re: OT FVE na střeše SVJ?

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pondělí Květen 1 10:24:15 CEST 2023

Ahoj,

Tady je základní předpoklad, který se snažíš přehlédnout.
Distribuční společnost nechce jakkoli manipulovat s tebou vyrobenou energií.
A to do té míry, že odmítá i její přenesení od tebe ke tvému sousedovi.
(Pochopitelně ti legislativně zakazuje to udělat přímo, že by jsi si
jako těch 50 metrů drátu položil sám.)

Takže maximální ústupek, který zatím připustili je, že v rámci baráku
(kde jsou mimochodem většinou distribuční kabely ve správě/majetku toho
baráku) si můžeš energii posílat od jednoho (elektrárna vlastněná SVJ)
ke druhému (bytová jednotka vlastněná Frantou Vomáčkou) skoro zadarmo.
Ale musíš to udělat tak, aby s tím distributor neměl žádnou práci a ani
aby z toho nedejbože nebyl žádný přetok.

Pochopitelně k tomu nesmíš použít žádné vyvažovací prostředky, jako že
by jsi si udělal nějaký smard grid management, kterej by v bytových
jednotkách nahřál všechny bojlery ve dvě odpoledne, když máš nejvíc
slunce a ne ve dvě ráno, kdy má největší přebytek distributor.

Jindra

Výše uvedené informace mají charakter osobního názoru na aktuální
situaci kolem grean deal a její implementaci do legislativy a obchodních
struktur. Nelze ji považovat za autoritativní a není vhodné ji sdílet.