3D tisk: REBEL 2Z uprava/oprava ventilatoru hotendu

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Březen 30 06:26:20 CEST 2023

hezky den.
resil jsem ted "zajimavy" problem u moji 3d tikarny rebel 2z.
pri tisku abs na sklo + tesa pasta, teplota 110°C.
urcite ulohy mi koncily v prvni vrstve tisku na teplotni propad z tech
110°C na 104°C a to pokazde velmi presne na urcitych souradnicich x/y.
kdyz vam 3d tisk treba 3x za sebou spadne ve stejnem miste a pak se
nakonec nejak chytne je to peklo. ta ochrana rozdilu teplot nejde
jednoduse vypnout/nastavit. jal jsem teda merit :-) dc klestak +
voltmetr na cidlo teploty + fofit a fotit, abych mel hodnoty do tabulky
kde to zase zdechne a proc.
vysledek byl, ze si v konkretni miste foukam na podlozku kde je dole
umistene cidlo. ale to foukani jde predem, nasavaci stranou ventilatoru
hotendu. bylo to citit i rukou pod hotenedem, ze je tam nejakej pruvan.
overeno jeste kourem z kalafuny pajkou, jak v aerodynamickem tunelu f1
formule.
pred nejakym rokem, jsem nahradil puvodni ventilator 30x30mm nejakym
super sunonem, velkej vykon, presto ticho, snad i spolehlivost, same
plusy a pozitiva :-) pravdepodobne vykon je prilis velky na diru/prutok
co umoznuje hotend. plus i nejake prispani prachem atd. cast vzduchu se
proste vracela predem kolem hrany a kabeloveho vedeni dolu na podlozku.
proto i vypadky tisku jem pri konkretnich ulohach kde se tisklo na
spravne misto a samozrejme od druhe vrstvy vse ok, protoze uz byla
podlozka potostena/odstinena.
musel jsem vyrobit kryt/korytko na sani toho vetraku a od te doby
vsechno jde na prvni dobrou.
https://tomik-k.rajce.idnes.cz/3D_REBEL_uprava_ventilatoru/
kdo by rekl, takova blbost a jak to dokaze otravit. tisknu na 95%
"nucene" pracovne nejake doplnky k praci a kdyz najednou prace stoji a
nevite co s tim, je to peknej opruz. ted dam 3d tisku asi zase trochu
sanci :-)
a opet zasada, kdyz to jde zmerit, tak to ZMER ! domenky a predpoklady
az potom. nevim jestli by mi pomohla nejaka i levnejsi termokamera, kdyz
je podlozka sklo ? termokamera to je jedine co bych do dilny jeste
potreboval.
treba tato uprava nekomu pomuze.
3d tisku zdar !
tomik.