Re: Balancer

pavel PP pa-vep na atlas.cz
Středa Březen 29 15:39:22 CEST 2023

Taky jsem musel dělat svůj balancér ale pro LiIon. přestože jsem několik z Ali vyzkoušel, měření mám uděláno na LTC6803G-1 a nyní ladím LTC3300-2 s trafy Wurth.

> Od: "Martin Záruba" <swz na volny.cz>
> Komu: "Martin Zaruba" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 28.03.2023 20:18
> Předmět: Balancer

Mám FVE s LiFePo články, celkem 18 článků. Originál balancer stojí za
 ... Prostě to v krajních polohách nabití neubalancuje ani náhodou.
 Uvažuji proto udělat vlastní.

 Zatím jen v teoretické rovině: Co si myslíte o tom, když by to byl
 toroid, který by měl 18 totožných vinutí, které by mosfety s co
 nejmenším vnitřním odporem prostě připojily na správně dlouhou dobu
 paralelně k jednotlivým článkům (ty jsou pochopitelně do série). Podle
 mě by z článku o největším napětí musel téct proud do toho s nejmenším.
 Dovedete někdo spočítat nebo alespoň odhadnout jak velký zdánlivý odpor
 bude způsobovat magnetická vazba mezi vinutími a z toho tedy jak velký
 vyrovnávací proud vzhledem k rozdílnému napětí poteče?

 Ono ani nejde o to ubalancovat to když jsou články trochu nabité, ale
 především když jednomu docházejí při vybíjení síly, aby mu alespoň
 částečně pomáhal balancer. Pro mosfety by třeba 20A nebyl problém a
 jejich vnitřní odpor i odpor vinutí a přívodů bude taky dostatečně malý,
 ale neumím spočítat odpor té magnetické vazby.

 Co si o mém nápadu myslíte?

 --

 Martin Záruba