Balancer

Martin Záruba swz na volny.cz
Středa Březen 29 08:29:43 CEST 2023

Nabíjecí proud omezí nabíječ. Jenže ten reguluje na celkové napětí
baterie. A pokud jsou články nestejné (a to jsou vždy) může se stát, že
napětí jednoho článku se dostane na horní povolenou mez, což je, přesně
jak píšete špatně. Pak výkonný balancer zajistí, že tento článek dostane
podstatně méně proudu. Při vybíjení je to poněkud lepší, protože pokud
se napětí nějakého článku přiblíží dolní mezi, současný balancer, který
hlídá všechny články odepne zátěž (má 200A stykač).

Martin Záruba