Balancer

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Úterý Březen 28 20:39:59 CEST 2023

A fungují?

Není snadnějąí řídit balancerem/BMSkou měnič a kdyľ docházejí síly tak
přejít na sí» a kdyľ je plno, tak brzdit nabíjení?

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of AZe
Sent: úterý 28. března 2023 20:34
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Balancer

Mám stejnou zkuąenost. Pouľívám tyto:
https://www.aliexpress.com/item/1005004260498668.html?spm=a2g0o.order_list.o
rder_list_main.126.26011802RoZHkv
https://www.aliexpress.com/item/1005003341520609.html?spm=a2g0o.order_list.o
rder_list_main.111.26011802RoZHkv
aze

-----Původní zpráva-----
From: Martin Záruba
Sent: Tuesday, March 28, 2023 8:17 PM
To: Martin Zaruba
Subject: Balancer

Mám FVE s LiFePo články, celkem 18 článků. Originál balancer stojí za ...
Prostě to v krajních polohách nabití neubalancuje ani náhodou.
Uvaµuji proto udělat vlastní.

Zatím jen v teoretické rovině: Co si myslíte o tom, kdyµ by to byl toroid,
který by měl 18 totoµných vinutí, které by mosfety s co nejmen±ím vnitřním
odporem prostě připojily na správně dlouhou dobu paralelně k jednotlivým
článkům (ty jsou pochopitelně do série). Podle mě by z článku o největ±ím
napětí musel téct proud do toho s nejmen±ím.
Dovedete někdo spočítat nebo alespoň odhadnout jak velký zdánlivý odpor bude
způsobovat magnetická vazba mezi vinutími a z toho tedy jak velký
vyrovnávací proud vzhledem k rozdílnému napětí poteče?

Ono ani nejde o to ubalancovat to kdyµ jsou články trochu nabité, ale
předev±ím kdyµ jednomu docházejí při vybíjení síly, aby mu alespoň částečně
pomáhal balancer. Pro mosfety by třeba 20A nebyl problém a jejich vnitřní
odpor i odpor vinutí a přívodů bude taky dostatečně malý, ale neumím
spočítat odpor té magnetické vazby.

Co si o mém nápadu myslíte?

--

Martin Záruba