Balancer

Martin Záruba swz na volny.cz
Úterý Březen 28 20:17:56 CEST 2023

Mám FVE s LiFePo články, celkem 18 článků. Originál balancer stojí za
... Prostě to v krajních polohách nabití neubalancuje ani náhodou.
Uvažuji proto udělat vlastní.

Zatím jen v teoretické rovině: Co si myslíte o tom, když by to byl
toroid, který by měl 18 totožných vinutí, které by mosfety s co
nejmenším vnitřním odporem prostě připojily na správně dlouhou dobu
paralelně k jednotlivým článkům (ty jsou pochopitelně do série). Podle
mě by z článku o největším napětí musel téct proud do toho s nejmenším.
Dovedete někdo spočítat nebo alespoň odhadnout jak velký zdánlivý odpor
bude způsobovat magnetická vazba mezi vinutími a z toho tedy jak velký
vyrovnávací proud vzhledem k rozdílnému napětí poteče?

Ono ani nejde o to ubalancovat to když jsou články trochu nabité, ale
především když jednomu docházejí při vybíjení síly, aby mu alespoň
částečně pomáhal balancer. Pro mosfety by třeba 20A nebyl problém a
jejich vnitřní odpor i odpor vinutí a přívodů bude taky dostatečně malý,
ale neumím spočítat odpor té magnetické vazby.

Co si o mém nápadu myslíte?

--

Martin Záruba