A4988 protection

Lubor Otta butan na centrum.cz
Neděle Březen 26 09:47:10 CEST 2023

Včera jsem se s Jindrou potkal na Arduínodni,
a tam jsem zjistil že nemá velký hybridní motor, jak jsme očekávali, ale
motor ze staré 5.25' Floppiny. Podobnost s krokáčem je velmi vzdálená.
Tady musím konstatovat že žádný se zde doporučovaných budičů, ani ty na
5A se nehodí :-( pro příliš nízkou indukčnost vinutí.
Možná kdyby se ke každé fázi připojila externí tlumivka nějakých 400uH.

Tento motor se používal jako elektricky komutovaný, podobně jako ve
větráčkách a má jeden bonus a tím je tacho vinutí. Na něm se objeví asi
100 impulsů na otáčku, a sloužilo k precizní stabilizaci otáček, s tím
že napájení vinutí se komutovalo samočinně podle polohy rotoru. Účinnost
tohodle provedení motoru ovšem odhaduji jako velmi nízkou, moment
setrvačnosti rotoru vysoký, prostě jednoůčelovka pro zajištění velmi
rovnoměrného otáčení, třeba jako měla tónová kladka u magnetofonů.
Lubor
PS a zapoměl jsem se optat, Jindro co s tím poháníš?