STM32Cube

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Březen 23 19:56:37 CET 2023

Ano, ved som to aj bol pisal:
> Plus bonus v podobe neznameho cinskeho patoka emulujuceho starozitny
> STM32F1xx na tom BluePille, namiesto nejakeho mid-range Nuclea.

https://www.st.com/en/evaluation-tools/stm32-nucleo-boards.html

Pod mid-range si predstavujem z roznych dovodov 'F303, plusminus. A pod
Nucleom si v tomto pripade predstavujem Nucleo-64, z tych malych sa nedaju
signaly toho STLinku rozumne vytiahnut, a tie velke su... velke.

Tie STLinky su historicky V1, nebrat, nepodporovane, napriek tomu ze ST
stale aktivne predava jeden Disco co ho obsahuje (znova, predpotopny 'F1);
potom V2, to je bol mainstream az kym neprisiel V2-1, co ma VCP (t.j
seriak cez USB) a taku tu vlastnost, co volaju ze mbed-enabled, ze sa
tvari ako disk a ked sa do neho nakopiruje .bin tak to napali do cieloveho
mcu (ale to z roznych dovodov funguje vselijako na roznych OS). Potom je
STLink V3, ten ma pol miliona variant, je na niektorych najnovsich a
najvacsich Nucleach, je HS USB ale... ja by som ho nedoporucoval pre
zaciatocnika.
https://www.st.com/resource/en/technical_note/tn1235-overview-of-stlink-derivatives-stmicroelectronics.pdf

Podla UM1724 su dve Nuclea64 co nie su "mbed enabled" t.j. maju STLink V2
nie V2-1, a to NUCLEO-L010RB a NUCLEO-L452RE. Tazko povedat, ci to je
pravda, ST nie su uplne slavni v preciznom dokumentovani takychto
malickosti.

ST Nuclea za roznych okolnosti rozdava, treba sa prihlasit na skolenie
alebo zucastnit konferencie alebo len tak skusit vyzobrat od niekoho z ST
v Prahe, zmurk, zmurk.

Ozaj, ten STLink je STLink alebo "STLink"? Lebo mam pocit ze som zachytil
take ze Cube nastroje sa snazia "STLink"y nie prilis podporovat (znova,
nepouzivam Cube takze to nemam z prvej ruky). Ako programovanie/ladenie
asi pojde, ale update mozno nie, nieco take.

Aj ked som pisal, ze ja osobne by som sa snazil minimalizovat mozne
zadrhele, Vas problem pravdepodobne nie je v hardware, ale asi v nejakom
nastaveni toho IDE - to, co pisal pan kolega Petrucha, velmi znie ze by to
mohlo byt ono.

Moj problem s tymi IDE je, ze su to zbytocne nabubrele molochy, ktore maju
privela nastaveni a privela roznych zavislosti v mene automatizacie atd.,
To vsetko je super, ak to funguje hned po instalacii; ale ak nie, tak je
to peklo pekiel, lebo je to velmi krehke a nepriestupne.

wek