Re: přístup Win98 ve virtualboxu k portům počítače

Úterý Březen 21 12:28:53 CET 2023

Počítač jsem si nechal sestavit a pro LPT mi tam dali kartu, není to
přímo na desce. Co je tam za sběrnici, nevím. Tak to zkusím nainstalovat
a uvidím. Ostatně takové "elegantní" řešení problému je, pokud se na 25
let staré destičce PIGGY535 něco stane, nezabývat se tím a nezkoušet,
jestli jen není špatná EPROM a rovnou jim to nahradit destičkou se
silabsem, kterou jsme v pozdější době jako náhradu tohoto dělali.

Ostatně v baterkárnách máme tyristorové měniče Simoreg a Siemens je v
otázce servisu nekompromisní. Je to staré víc jak 10 let (může to být 10
let a měsíc), už na tento typ náhradní díly nejsou. Při tom staré
simoregy odchází tak, že v tom chcípne paměť EEPROM s provozníma
konstantama. Ty konstanty se tam jednou uloží a zpravidla není potřeba
je měnit. Jenže v té paměti je i výrobní číslo a proto je paměť chráněná
proti kopírování. No a pak je tam počítadlo naběhaných motohodin, které
se přepisuje při každém vypnutí. Akorát to tak vychází, že ta paměť po
10 letech začne házet chybu kontrolního součtu, nejspíš kvůli počtu přepisů.

Anděl