mqtt light v Home Assistant

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Březen 15 18:35:19 CET 2023

Zdravím,

peru se tu s HA, třeba bude někdo vědět, třeba něco přehlížím.

v ESP32 mám přes MQTT knihovnu PubSub napsané ovládání světla v obýváku.
(ESP dělá i jiné věci, proto se mi nechce jít do ESPHome, tam by to bylo
podstatně komplikovanější). Na brokeru vidím, že zprávy by měli být ok.
A nyní bojuji s konfigurací HA. Mám tam tohle:

mqtt:

light:
     - name: "Světlo obývák"
       unique_id: svetlo_obyvak
       state_topic: "home/patro1/svetlo/obyvak/jas"
       command_topic: "home/patro1/svetlo/obyvak/stav-set"
       payload_off: 0
       payload_on: 1
       brightness_state_topic: 'home/patro1/svetlo/obyvak/jas'
       brightness_command_topic: 'home/patro1/svetlo/obyvak/jas-set'
       brightness_scale: 1024

Problém je v tom, že HA nevidí stav. Světlo se dá z HA bez problémů
ovládat, ale není vidět zda je rozsvíceno  a nebo ne. Stejně tak úroveň
jasu - vždy když nastavení otevřu, tak vidím vidím "teploměr" na nule,
ale hýbáním se mění i jas. Po zavření okna to zase ztratí polohu:

zprávy o nastavení chodí po každé změně okamžitě a pak každou minutu.

Netuší někdo v čem by mohl být problém?

Zajímavé je, že HA  sem tam vyjímečně ukáže ovládání světla místo dvou
blesků (jeden přeškrtnutý)  posuvný vypínač.  Jde to s ním ovládat, ale
například po zapnutí (světlo se rozsvítí) se za chvíli vrátí na nulu,
ale světlo zůstane svítit.

Díky za nakopnutí.

Petr