OT meranie hmotnosti

Marián Hubinský marian.hubinsky na elso.sk
Pondělí Březen 13 11:34:29 CET 2023

Hladajte kalibracne postupy pre vaharov:
https://www.google.com/search?q=procedures+for+scale+calibration

pripadne postup pre spravnu labpratornu prax
https://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/ir/2019/NIST.IR.8250.pdf

Napriklad zavazia pre tlakomery (taketo -
https://www.fluke.com/en-us/product/calibration-tools/pressure-calibrators/fluke-calibration-p3100
) sa kupuju podla geografickej lokacie aby sa kompenzovala zmena
gravitacneho posobenia.

Viac ako hustota ma vplyv pohyb vzduchu, preto su presne vahy prekryte
https://www.mt.com/sk/sk/home/products/Laboratory_Weighing_Solutions/analytical-balances.html

V labaku je sledovana teplota, vlhkost, tlak a to sa pise aj na
certifikat. Nestretol som sa zatial s tym ze by niekto vyrabal dute
zavazia, pri niektorych materialoch to moze byt problem ale pri
priemyselnom / farmaceutickom spracovani su recepty dostaocne "nepresne"
aby to nebol problem.
Aj pri samotnom vytvarani receptu s velkou pravdepodobnostou pouzili latku
s danou hustotou a vazili ju aj  s chybou.

s pozdravom
Marián Hubinský

e-mail: marian.hubinsky na elso.sk,   mob.: +421 905 652 001; Elso Philips
Service, spol. s r.o.; Jilemnického 2/53, 911 01 Trenčín; tel: +421 326
582 410, +421 327 431 690; fax: +421 326 582 592; web: www.elso.sk