Odroid C4

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 11 19:52:06 CET 2023

Zajímavé pojetí.
Já bych teda řekl, že třeba ten zmíněný W5500 má HW realizovaný protokol IP.
Takže je to kontrolér pro jednu konkrétní rodinu protokolů. Nikdy jsem s
ním nedělal, ale aspoň tak si to představuju.
Což už je dost extrém a omezující řešení.

Všelijaké lepší síťovky mají vylepšení například v HW výpočtu checksum a
podobně.
Ale podle mě o žádné skutečné síťovce se nedá říct, že je to SW LAN.
Skutečnou síťovkou myslím to, že umí sama vytvořit a zase přijmout
Ethernetový rámec, řešit případné kolize a provádět základní filtraci
přijatých paketů na bázi MAC adres.

Skutečnou SW "síťovku" znám jen tu, kterou napsal pro AVR Igoc Cesko. Je
myslím i autorem prvního řešeni SW USB pro AVR.
Napsal generování nějakého jednoduchého UDP paketu právě jen pomocí SW
na ATmega328 (Arduinu).

PL