OT meranie hmotnosti

Lukac Michal Michal.Lukac na fstroj.uniza.sk
Sobota Březen 11 14:36:25 CET 2023

Zdravim,

pri merani hmotnosti na vahe by sa malo uvazovat aj s objemom predmetu, ci sa mylim?
Ak mam predmet o objeme 1 dm3, je nadlahcovany 1.3gram (ak hustota vzduchu cca 1.3kg/m3).
A ak ma hmotnost napr 100g, rozdiel 1.3g nemusi byt uz zanedbatelny.

Napr. by som chcel skalibrovat vahu kalibracnym zavazim 5kg +-80mg. Objem zavazia je ca 0.6 dm3 t.j. 0.78g vzduchu
takze vahu nastavim o 0.78g menej ako by mala byt.

Nieze by som potreboval tak presne vazit, len som sa stym nikde nestretol, preto sa pytam,
napr. ked treba navazit presne objemy latok na zmiesanie a podobne.

m.