Vykup elektriny ze solaru

Sobota Březen 11 09:05:43 CET 2023

Taky bych se o tom rád dozvěděl trochu víc. Ale tuším, že princip je, že
spotové ceny jsou dané okamžitou výrobou a spotřebou, ty dlouhodobě
zasmlouvané "stabilní" ceny pak jen ohýbají ten spotový trh. Takže když
dojde k situaci, ke které došlo, že energie bude málo, spotové ceny
vyletí, ale ty dlouhodobě zasmlouvané budou držet, kdo to zaplatí? Ceny
na základě nákupu těch překupníků dopředu pak musí být dlouhodobě
rentabilní a pokud nejsou, buď to ten překupník přežije a na další rok
zdraží, nebo končí. Takže koncoví zákazníci to zaplatí leda až v tom
dalším roce.
Ale myslím si, že vodní elektrárny, aspoň ty malé soukromé, mají taky
nějaké dotace.  Na Berounce jich je spousta jak nových, tak ve starých
mlýnech. http://www.tv-adams.wz.cz/berounka-mve.html
Byl jsem na exkurzi tady
https://www.berounsko.net/turisticke-cile/elektroskanzen-cechuv-mlyn/ a
mám dojem, jestli pán neříkal, že mu okamžitý výkon řídí někde z
dispečinku. Přišlo by mi to logické, protože nad jezem má možnost
naakumulovat spoustu energie.

Anděl