termostat REX-C100

Aleš Vašák vasak na avas.cz
Pátek Březen 10 11:36:02 CET 2023

pořídil jsem si ke staré el. troubě uvedený termostat s termočlánkem typ
K; no a v době, kdy jsem ještě nic netušil o existenci kompenzačního
vedení, jsem třímetrový přívod k termočlánku zkrátil na 2 m a zakončil
obyčejným malým jackem – výsledek je, že to reguluje teplotu moc hezky,
proporcionální regulace běží pěkně i s default. parametry (ladění jsem
ještě nezkoušel), ovšem výsledná teplota v troubě je v rozsahu 50–250
stupňů cca 1,5 krát vyšší :-)

ten jedeapůlnásobek ovšem neplatí pořád, při pokojové teplotě to ukazuje
víceméně správně

napadá někoho co s tím?

a ještě k celkové konfiguraci: termostat + SSR relé je v plechové
skříňce kus nad troubou, termočlánek je připojen tím 2m vedením na konci
s jackem a ve skříňce je od jacku k termostatu asi 15 cm kroucené dvoulinky

--
a.v.