Prepinac 2x12V

Čtvrtek Březen 9 09:26:25 CET 2023

na hw.cz už leta letoucí visí FET dioda.
https://vyvoj.hw.cz/navrh-obvodu/fetdioda.html Používám v různých
aplikacích, není podmínka aby to bylo s tranzistorama. Klidně ten mosfet
můžete ovládat nízkopříkonovým operákem. Aby to dobře fungovalo, je
nutné dodržet dvě věci.
Nesmí se otvírat už při nulovém rozdílu napětí, musíte tomu nějaký
úbytek nechat. Alespoň dvojnásobek offsetu toho operáku.
Nesmí se to otevírat skokově, ale plynule. Jinak se to může rozkmitat.
Možná by to šlo skokově  a s hyterezí, ale nezkoušel jsem to. V okamžiku
sepnutí se úbytek na tranzistoru sníží a nesmí to vést k následnému
rozepnutí.

Anděl