Re: Jak na stmívač pro LED žárovku

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Březen 5 16:58:21 CET 2023

Jak to myslíte?
To stmívání posunem po závěrné části sinusovky jsem (na rozdíl od
step-up měniče pro vrata ;-) ) myslel vážně.

Ty pulzy budou budou všechny stejně vysoké, a musí mít úroveň vyšší, než
je prahová hodnota pro rozsvícení LED.
Nabiti bude rychlé, a rychlost vybíjení pak daná kapacitou kondezátoru a
proudem LED.
Takže intenzita svitu (plnění PWM) bude úměrná úhlu otevření triaku a
tedy napětí, ze kterého to každou půlperiodu bude klesat.
Proč by z toho měl být stroboskop a najíždět to 5-50 cyklů?

Pokud jste to tedy nemyslel jako srandu, která mi nedošla.

PL