Re: Pájení hliníku

ajtservis info na ajtservis.cz
Neděle Březen 5 10:25:11 CET 2023

take jsem pred xx lety zkousel a pridam moje "nenadseni" :-)
hlinik je proste potvora a je to o tech detailech.
strasne vede teplo, rychle oxiduje a hranice mezi "nic se nedeje" a
"najednou je pryc" je velmi tenka. takze nez se jde napriklad pajet
prasklej ram bicyklu, je dobre potrenovat nanecisto :-)
kusu/velikosti hliniku musi odpovidat ten zdroj tepla a trefit se tim
"zihanim" do spravne teploty. proto se hlinik i bezne predehhriva, aby
se ta hranice pri odebirani tepla lepe nasla.
je to hodne podobne jako u cinoveho pajeni, kde pokud to ma clovek v
ruce, muze pripajet neco tesne vedle kde jinemu vsechno okolo odpadne.
proto i v tom cinovem pajeni ma svoje misto predehrev, bez ktereho to
nekdy proste nejde.
hliniku zdar !
t.

AJT SERVIS s.r.o.