spotové ceny eleltřiny a řízení měniče

Čtvrtek Březen 2 14:19:19 CET 2023

Dobrý den,

prohlížím si spotové ceny elektřiny
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2023-03-03
a nejdou mi tam dohromady dvě věci. To, že každý den je úplně jiný, je
pochopitelné. Ale pak nechápu, že tam vidím průběh cen i na zítřek.
Představoval jsem si, že se v reálném čase mění cena elektřiny podle
okamžité nabídky a poptávky. Nebo ty občas i divoké průběhy cen jsou
plánované?

Možná se zeptám hloupě. Až budu ten solární baron s 8 KWp na střeše a s
14 KWh baterkou :-) existuje nějaká krabička, která by informace o
cenách z webu monitorovala a podle toho nastavovala režim střídače
Goodwe? V PHP jsem nikdy neprogramoval, čtení údajů z tabulky na webu mi
už ale dělal syn. Jenže je k tomu potřeba doprogramovat i ten zbytek,
abych tam mohl zadat kritéria na odběr/dodávku energie ze/do sítě.

Je mi jasné, že mi tady určitě někdo doporučí že v STM32 to jde všechno
:-)  Cube STM32 mám nainstalované, shlédnul jsem nějaká instruktážní
videa, polovině věcí tam se svojí angličtinou nerozumím a dál jsem zatím
nepokročil :-( Takže všechny svoje programy píšu dál pro Silabs 8051 a
on vlastně umí téměř všechno, co potřebuju. Proto bych ocenil, kdyby
bylo něco hotového.

Anděl