TTS

J. Polívka jpolivka na volny.cz
Středa Březen 1 10:12:32 CET 2023

Jo jo, to jsem dělal někdy v 1986 na ZX Spectru. Jinak Commodore na tom
byly zvukově daleko lépe.
Tehdy jsem si udělal na ZX výukový program na Němčinu. Psalo to na
obrazovku a meldovalo Česky a Německy.
Měl jsem to zpětně i s kontrolou Německého pravopisu.
V 1990 už jsem měl první 286 od Hartla z Furth im Wald.
Přijel jsem řekl jakou chci sestavu a za dvě tři hoďky jsem to měl
připravené.
Nechal jsem obouchat fakturu na hranicích kvůli vrácené dani a hodil do
schránky.
Daň mi již při placení odečetl. Super spolupráce a důvěra.
Daň na dovoz počítače v Česku byla tehdy tuším jedno procento a celníci
na to ...
Tohle už nesouvisí s TTS ale neodpustím si to.
Někdy v tom 90 roce jsme si řekli že to zkusíme vlakem a jeli jsme
prostě na nákup
a že si koupíme video.
Ve vlaku celníci našli u jedné paní 20, slovy dvacet marek a zdrželi
hodinu a půl vlak
než přijeli ženské z banky aby jí to vyměnili za české. Ta paní tam jela
na návštěvu
k příbuzným. Neuvěřitelné.
Měli jsme strach jet zpátky s tím videem vlakem a tak jsme šli na
parkoviště
a první češi nás vzali autem do Plzně. Autem to už bývalo bezpečné.
To jen tak.
Jindra Polívka