Re: OT: Invertor pro bazické obalované elektrody

Čtvrtek Červen 29 20:56:19 CEST 2023

Mám
Gama160 a taky mám někdy problém udržet oblouk. Ale přičítám to tomu, že
1. vařit neumím, vařím málo kdy
2. vařím většinou jekly s tloušťkou stěny 2 mm, takže menším proudem cca
60-70A, elektrody mám dvojky bazické
3. ve svářečce jsem se dost hrabal, protože jí používám jako
napěťový/proudový zdroj a mohutně jsem jí i na výstupu odrušoval,
protože jsem z ní napájel zařízení při měření EMC.
Tady je ta úprava https://vaelektronik.cz/bastl/zdroje.html  Takže pro
svařování si tam taky přidávám tlumivku a myslím, že to je lepší.
Jenže nikdy jsem nezjišťoval, jestli ta moje tlumivka je pro tohle
optimální a taky nevím, jak to zjistit. Jinak mám dojem (měřil jsem to
kdysi dávno a nepamatuju si to), že svářečka dává naprázdno 90V. Možná u
těch kombinovaných, co umí víc režimů a některé režimy jsou asi
střídavé, je max. napětí omezené s ohledem na tranzistory, které dělají
ten střídavý výstup.

Anděl