Re: Chladič, emisivita a termokamera

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Neděle Červen 25 21:39:59 CEST 2023

To vyzařování u chladiče je nevýznamné patrně i proto, že jak těsně jsou
uspořádána žebra, tak co jedno žebro vyzáří, vedlejší zase pohltí.

Ale když už jsme u těch termokamer a Planckova zákona (ty další se z
toho dají celkem snadno odvodit), napadlo mě, že by asi šlo měřit na
minimálně dvou různých vlnových délkách a ze znalosti tohoto zákona by
pak šla dopočítat teplota mnohem přesněji. Asi by šlo korigovat do jisté
míry i tu emisivitu.
Ostatně evoluce vybavila většinu savců také něčím podobným v optickém
oboru a člověk jako vyvinutější druh má jen místo dvou typů senzorů tři.
Zkoušel jsem hledat po webu, ale narazil jsem jen na spoustu
marketingových keců. V čem je problém ?

Mrazík